Project: Porsche 928
LPG inbouw
Porsche 928 1977 - 1995
De Porsche 928 is gebouwd tussen 1977 en 1989 en was eigelijk bedoeld als de opvolger voor de Porsche 911. De auto werdt voorzien van een mooie watergekoelde aluminium V8 motor en de versnelingsbak werd achterin geplaatst.
Er zijn verschillende motorinhouden en vermogens
4.5 L met 177 KW K-jetronic (1977- 1980)
4.5 L met 177 KW / 4.7 L met 221 KW (928S) L-jetronic (1980-1983)
4.7 L met 228 KW / 5.0 L met 215 KW LH-jetronic (1984-1986)
5.0 L met 236 KW LH-jetroinic 928 S4 (1987-1991)
5.4 L met 257 KW 928 GTS (1992-1995
We hebben deze klassieker mogen voorzien van een LPG installatie, Oke meesten liefhebbers zeggen wellicht dan, jammer zo'n auto op LPG maar als je het dan toch doet doe het dan goed. We hebben ons standalone systeem toegepast en daarmee hebben we ook gelijk het benzinesysteem gemoderniseerd.
We hebben het eerste model mogen ombouwen welke was voorzien van een niet goed werkende benzine injectie systeem K-jetronic naar moderne technieken zoals sequentiële benzine en gasinjectie met breedband lambdaregeling, met aparte ontstekingskenvelden voor benzine en LPG, en voor de LPG mengselregeling hebben we o.a. 4d maping en leanburn strategieën, de resultaten zijn er ook naar klant heeft weer een goed en weer fijn en relatief goedkoop rijdende auto.